dissabte, 28 de novembre del 2015

Divendres Negre






Ara que estan passant coses que s’assemblen tant a les que van passar fa cent anys és hora que isca el meu nom a la palestra: em diuen Gilberta  Swann i sóc cambrera de pisos. Qualsevol ressemblança amb el personatge de Proust és pura crueltat: jo he de treballar i no em queda gaire temps per tirar aquesta columna endavant amb un mínim de dignitat. Ho he d’intentar, però.
L’encete un dia després del Black Friday amb un armari ple de peces de roba sense estrenar i la targeta de crèdit eixuta. Diuen que els botiguers estan contents. En realitat, de vestits i faldilles estic ben servida, perquè l’hotel no és capaç de reciclar totes les peces que els hostes deixen darrere voluntàriament. Els equipatges de mà són més aviat petits i els forasters s’estimen més carregar-los de paquets de tabac que no de roba. Encara que estiga tota nova. Diuen que el retard en l’arribada del fred ha impactat amb força en les vendes de les botigues. Jo estic encantada. Fins no fa molt anava encara amb la roba d’estiu fent veure cuixa. Tots tenim un avantatge comparatiu.
Compre el menjar sempre al mateix establiment. Precisament ahir, divendres negre, hi havia les caixes del Gran Recapte del Banc dels Aliments. Vaig contribuir amb pots de fideus orientals instantanis  - dels que només hi cal afegir aigua bullent - , una llanda de mandonguilles i una de llentilles. La nostra societat té contrastos inexplicables.
I tot això amb uns preus al consum en negatiu, malgrat la pujada de la llum, i trobar-se a les portes de la fallida més gran de la història a Espanya,  la de l’empresa d’energies renovables Abengoa. Tinc la dèria que si Mariano la nacionalitzara guanyaria les eleccions del 20D.

Ja en parlarem 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada